Gryning…

Varje vacker ny dag börjar med en ljuvlig gryning. Smärtsamt vacker dansar färgerna i soluppgången och skickar bort nattens demoner som skrikande dimslöjor över daggtunga åkrar. Solstrålarna slickar varje vattendroppe till gnistrande diamanter värda mer än alla rikedomar i världen. Att få uppleva en ny dag är det mest underbara som finns.

Jag har skrivit mycket om helvetet nu, själens sår som läkt till silvriga ärr som bara jag och ett fåtal med mig kan se. Det får vara bra med helvetesvinkeln nu, det blir bara Det Goda Livet som utgångspunkt. Visst det finns lite mörker även i det goda livet men lycka vore ingenting om motsatsen inte fanns och vi inte hade någon aning om hur gott lycka smakar. För att njuta av sött måste man ha smakat beskt….jag är bara trött på beska droppar. Så lite vackrare, lite omsorgsfullare men lika tänkvärt tänker jag skriva här istället.

Välkommen till Bonum Vitae, Det Goda Livet….

En reaktion på ”Gryning…

Kommentera

