Plåster akuten

I ett hem där plåster är slitvara borde de inte gömmas i en svart plåtburk utan förvaras snyggt där alla kan förse sig. Även fast det mest är C som förbrukar plåster här….

8 år gammal och hon har förbrukat fler plåster än min 12-åring sedan flera år tillbaka. Hon är en olycksfågel och med sommaren i antågande så vet jag vad som kommer. Skrubbsår, rivsår, skoskav, fingrar i kläm ( förvisso alla säsonger), stickor och en mängd hittills okända överraskningar. Varje år kommer nåt nytt som skrubbsår på ögonlocket eller när hon körde över sin egen fot med kickboarden. Medan hon stod på den….2 ggr….. Ja, jag är redo och inredd!

20130409-220332.jpg

2 reaktioner på ”Plåster akuten

    1. Jag har en sån också men i badrummet och det är ofta jag saknat plåster när någon varit i badrummet så nu har vi plåster i den här och förband i badrummet:) Där passar den svarta lådan, men inte den här eftersom den är i trä. De svarta plåtlådorna är jättefina och jag letade en stor sådan först men hitta ingen.

      Gilla

Kommentera

