Vackra Maj….blomma

Ni vet hur det känns när man är så där äckligt stolt så man inte vet vad man ska göra förutom att flina som ett fån. Helst vill man skrika överallt hur stolt man är, så där läbbigt, överlägset och vulgärt stolt. OS-guld stolt!

Det var jag idag! Fortfarande! Ännu! Igen! Rätt ofta men idag mycket!
Flera veckor av planerande, flera sms av tjat när jag kommer hem och slutligen ett sista som tydligt säger: ”Vi skiter i dig och säljer ändå!!!!”

De står på stationen, blyga men ivriga att sälja och visst köper folk. Många kommer helt utan fråga som jag sagt att de gör. Lycklig och stolt står hon där min dna kopia och säljer Majblommor som ett proffs! Ivrigt pladdrande och sökande. ”Men gå nu mamma, vi pratar sen!” Jag går motvilligt, tänket Job well done! Job well done!!!

Hon springer runt med sina vänner och säljer, de är glada och kaxiga. Jag är sprickfärdig av stolthet fortfarande. Trötta och med ömma ben dråsade de pladdrande ner hemma hos mig för flera timmar sedan. Plötsligt förstår de hur trötta vi vuxna är efter långa arbetsdagar och en glimt av förståelse skimrar till. De njuter av att de sålt bra, planerar fortsättning. Vackra, briljanta brudar som alltid imponerar på mig på olika vis! Ni är fantastiska! Glöm aldrig det.

Jag vill fortfarande säga: ”Hon där, den blonda, precis hon ja. Det är min dotter och hon är förbannat bra! Imponerande och innovativ, stark och kreativ! Och jag är en del av henne, hon är en del av mig. Det är inte ni, ha! Pilutta dig!”
Men det kan jag ju inte, men ändå. Jag är äckligt stolt över min briljanta dotter!!!!:)

20130417-000526.jpg

Kommentera

