Kära Posten eller Postutdelare

Jag kan ha fel, men mitt postfack som du kan se på bilden här är 7,5 cm högt så det har vissa begränsningar.

20130418-225916.jpg

Idag fick jag post och ett paket jag väntat länge på. Det innehåller 4 glas jag gärna vill ha och jag kan se paketet. Precis här är det.

20130418-231025.jpg

Problemet är följande. Paketet är 10 cm högt och mitt postfack har en öppning på 7,5 cm. Paketet innehåller glas, Iittala glas, som är ett väldigt oflexibelt och ömtåligt material. Jag kan alltså inte ta ut mitt paket…..men jag kan titta på det…

20130418-231007.jpg

Jag vet inte hur ni planerar när ni delar ut post men jag vet att ni öppnar hela sidan för att lägga dit posten för det är väl enklare men någonstans måste den logiska tanken slå er att paketet ni stoppat in inte går att ta ut. Det är inte första gången utan 3:e gången. En gång foton som satt fastkilade vertikalt i mitt postfack men som otroligt nog gick att få ut utan skador. Ett annat paket fyllde upp hela postfacket, jag fick skära upp paketet och plocka ut innehållet för att sedan plocka ut paketet i bitar. Seriöst, vad håller ni på med.

Det sitter en lapp på mitt postfack nu och en linjal, den som delar ut posten verkar vara i starkt behov av den eftersom ögonmåttet skevar rejält.

Och ge mig mitt paket är ni snälla, jag vill kunna använda mina glas inte bara titta på ett fult paket i ett postfack. Det måste väl även ni förstå, ni är posten. Ert jobb är att dela ut min post, leverera min vara inte låsa in den för säker förvaring. Det har vi förvaringsboxar till, de ser rätt lika ut men är större och finns oftast i butiker eller på Stockholm Centralstation. Ikea har också förvaringsboxar.

I mitt hus har vi postfack inte boxar. Ge mig mitt paket kära Posten. Nu. Tack. Och använd linjalen nästa gång, du behöver den mer än jag….

2 reaktioner på ”Kära Posten eller Postutdelare

Kommentera

