Dejta bostadsmarknaden

Leta ny och bättre bostad är ungefär som att dejta… Snygga annonser men i verkligheten halvdana möjligheter och långt ifrån det jag önskar mig. Så vad gör jag, tittar på nya annonser och lämnar visningar med en fadd känsla av att det där var inte det jag vill ha. Borde vara större, bättre planlösning, möjlighet till tvättmaskin, hiss och bättre grundarbete på renovering är det jag ofta tänker under visningar….

Lite som ändlöst dejtade när jag väl prioriterar det vilket är sällan eftersom jag ofta tänker samma sak. Inte nog genomtänkt planlösning, inte bättre än det jag har, lika dyrt och utsikten blev densamma eller sämre…

Jag vill gå ut på en solvarm altan, gärna barfota och njuta av Magnolior utan att behöva åka till en plantage. Är det för mycket begärt?

20130428-154344.jpg

4 reaktioner på ”Dejta bostadsmarknaden

    1. *suck* ja, ändå känns det mer troligt att landa ett bättre boende än möta en smart och snygg man med koll på livet. De brukar antingen eller….

      Gilla

Kommentera

