Mor(morsmormor)s Dag!

Pratade med mamma nyss och gratulerade på Mors dag, igen, hon är i Viksjö och hälsar på sina föräldrar. Min morfar och mormor. Så avslutar hon samtalet med att säga: ”Jag ska säga hejdå till mormor nu” och det fantastiska i den meningen är att hon menar det bokstavligen. Mamma fyller snart 58 och hennes mormor är 102 respektingivande år!

Kan det bli mer häftigt än att jag, min mamma och mina döttrar allihop kan fira våra mormödrar på Mors Dag? Det är en helt obeskrivlig upplevelse!

Min mormor smsade jag imorse som grattis, hon tycker sms är jättekul att få:) Och jag fick svar! Mitt första sms från mormor! Coolt!

Jag önskar min mamma, mormor och min Gammelmormor en fantastisk härlig Mors Dag!

20130526-130815.jpg

Pajformarna är inhandlade på Greenroomsthlm och syrenerna hederligt knyckta från mammas trädgård!

Kommentera

