Midnattsloppet!

Absolut bästa ögonblicket jag upplevt i löpning var när skylten för 9 km dök upp på min högra sida, 1 km kvar. En ynka jävla kilometer! Ingen Power Aid i världen kunde gett en bättre kick än den 9:an! Jag hade missat skyltarna för både 7 och 8 km så att se 9 var så sjukt härligt att jag ökade farten av bara tanken. Upploppet var på samma gata jag går varje dag under min lunch, förbi Mariatorget och bort över Hornsgatan. Där på Bysistorget stod mål och lyste briljant och lockande. Känslan att springa igenom var underbarare än underbarast. Vem bryr sig om tiden, jag springer av hjärtans lust för att jag kan, jag vill och jag njuter av det. Jag kan välja att springa och det är en ynnest jag inte tänker kasta bort. ”Jag är mer seg än snabb” som Kicken säger och hon var med. När jag springer och det går tungt så hör jag alltid ”Lite till!, Kom igen!, Bara över krönet!, Du fixar det!” Och det gör jag, tack vare rösten i bakhuvudet. Tack Kicken!

Har aldrig haft så mycket kraft i benen som sista sträckan när jag såg målet så när jag väl passerat var jag fortfarande uppe i varv, vände mig för att kolla att jag verkligen passerat. Var det verkligen slut nu? Förvånad och lycklig blir det här min minnesbild inför nästa löprunda, vilken kick!

20130818-103300.jpg

Min mentala bild inför nästa år är startfältet, fyllt av musik och peppade människor som väntar på att få sätta av. Det är trångt, svettigt och fantastiskt roligt. Människor ler överallt, pratar och snackar taktik. Underbart är bara förnamnet. Tiden före start surrade jag med en god vän och bloggare som också sprang för första gång, att dela Midnattsloppet med en god vän sedan många, många år tillbaka var en härlig upplevelse!

20130818-103354.jpg

En reaktion på ”Midnattsloppet!

Kommentera

