Mina barn och andras ungar…

Känner mig duktig eller egentligen mer stolt. Men lite duktig när jag smyger in sent efter julbord med jobbet. Svag belysning och mysiga lappar möter mig, tysta barn sover, disken står på tork och inget oväntat stök. Känns lite tonårsaktigt att komma hem efter att barnen lagt sig. Lite förbjudet fast de är så stora och mormor hämtade C efter skolan. Hon gick när C somnat och M tog över tillsammans med en vän.

De är rätt stora och väldigt självständiga, så försigkomna att jag nyper mig i armen då och då. Vad bra det gick. Vad bra de blev. Så många nätter utan sömn, så många kvällar med bråk och dagar utan ände. Så många gånger jag frågat mig själv om jag visste vad jag höll på med. Så mycket tvivel och tårar. Men inte nu, inte ikväll.
Ikväll är jag stolt och trött. Mest stolt. Klappar mig på axeln och känner mig duktig när jag kryper ner till sängs. Omgiven av hopp, nattad av tilltro och välkomnad av några söta lappar på kudden. Mina döttrar är världens bästa döttrar! Och de har världens skönaste vänner som jag har förmånen att få lära känna❤️

Kommentera

