Och i frysen ligger något som förut var en plasthandske…

Jag har ingen aning om vad det är nu. Fastfrusen och underligt formad. Så trött när jag hittar den så jag blir mest arg, idag när jag öppnar frysen så konstaterar jag att där ligger en fastfrusen plasthandske. Med vatten i. Is. När man bor med barn får man lära sig leva med det totalt oväntade och ofta väldigt unika. Som när jag hittade en kastrull i mitt pannskåp full av stickade sockar och vantar. När de hamnade där eller varför fick jag aldrig veta och C som är den troliga boven minns inte händelsen så den förblir höljd i dunkel. Men jag minns och jag skrattade en mörk kväll när jag skulle koka tevatten.

Leva med barn är allt man föreställa sig förutom en sak. Det är aldrig tråkigt!

20131201-142054.jpg

5 reaktioner på ”Och i frysen ligger något som förut var en plasthandske…

Kommentera

