Adriana behöver din hjälp för att säga adjö…

Det finns stunder när vi inser det sköra i livet och det värdefulla i det som vi inte kan se som evigt. Nu är en sån stund. Ikväll blev jag uppmärksam på att en kär gammal vän till mig håller i en insamling tillsammans med sin sambo sin vän som är döende i cancer. Hennes kropp bryts fort ner av skelettcancer och de vill visa sitt stöd för Adriana och hennes familj inför sorgen som kommer. Planen blev en insamling. Familjen som härstammar från Chile och där finns Adrianas syster och bror. Nu vill de hjälpa syskonen att flyga hit från Chile för ett sista farväl. Men tiden tickar på för Adriana blir snabbt sämre…

20140107-205754.jpg

På mindre än 2 veckor har de lyckats samla ihop 33 371,00 kronor!!!  Och summan stiger hela tiden eftersom människor bidrar från olika banker och då tar det olika lång tid för pengarna att nå fram. Men den osjälviska insatsen är imponerande oavsett! Önskar vi inte alla att vi kan ändra de människoöden vi så ofta läser om för att det känns så orättvist? Att försöka göra det omöjliga möjligt?

Jag har bidragit, inte för att jag är rik utan för att jag är frisk och många är de gånger jag själv önskat att lyckan skulle vända från okänt håll.
Beslutet att starta en insamling kom snabbt och det fanns inte tid att skaffa ett bankgiro, men här kan jag gå i god för mina vänner som jag vet jobbar med själ och hjärta för människor som behöver en extra hand. Människor med civilkurage och heder är lika sällsynta som uppskattade, de här har det och varmt hjärta.

Vill du vara med och ge ett sista farväl till en syster och en bror som just nu finns tusentals mil bort från sin syster och hennes familj? Tanken är att biljetterna ska räcka tur och retur till Chile för 2 personer, alla tips resor till bra pris mottages tacksamt!

Insamlingen sköts på ett konto på Länsförsäkringar så man gör en vanlig överföring inte en inbetalning till mottagare Martin Bertilsson. Kontonummer syns nedan, skriver inte av det för att undvika skrivfel.

Frågor och tips kan skrivas i kommentarsfältet, jag kommer låta Malin och Martin svara på ev frågor.
Insamlingen kommer fortsätta redovisas på Facebook och jag kommer posta fortsatt uppdatering här så alla får ta del av resultatet. Hur långt kan vi nå som okända medmänniskor? Går det att sträcka en hand hela vägen till Chile och tillbaka?

Jag är djupt imponerad av deras engagemang för det är ingen lätt sak att ordna eller administrera! När världen rasar samman kring ens fötter då är medmänsklighet det vackraste och ömtåligaste vi har. Lika delar respekt, kärlek, sympati, längtan, förståelse och omtanke. Allt som ger livet värme och världen färg. Jag är en medmänniska, är du med mig?

20140107-205809.jpg

Uppdateringen är från ikväll och ca 2 timmar gammal. Och dela gärna inlägget!

En reaktion på ”Adriana behöver din hjälp för att säga adjö…

Kommentera

