Så länge han ligger stilla finns det hopp

Vill du läsa något underbart och tänkvärt idag? Varsågod!

Så länge han ligger stilla finns det hopp

En liten varm barnkropp kryper ner i min säng och smala armar kramar om min hals. Jag slänger en blick på klockan.  05.23.

– Det är inte morgon ännu. Du ska sova lite till.

Jag låter honom ligga kvar i sängen ändå. Hela kroppen är stilla och han är på väg att somna om. Jag känner hans andedräkt mot halsen.  Då känner jag det och vet att nu är det morgon i denna lilla familj om några minuter. Små, små ryckningar i ena foten. De ökar i hastighet och fortplantar sig upp i fotleden. Ögonen är öppna och jag ser att tankarna börjar gå inne i hans lilla huvud. Han börjar röra den andra foten också.

-Mamma, är det morgon nu?

– Nej, klockan är inte 6 ännu så du får sova lite till.

Vi har en gräns för hur tidigt man får gå upp, inte innan klockan 6. Han…

View original post 202 fler ord

Kommentera

