Ett bombat tonårsliv

Jag hade tänkt mig ett helt annat inlägg men scrollade en lista på Besökstoppen och läser Mitt bombade tonårsliv och tänkte att Yes! Någon skriver om hur det är att vara tonåring, gläntar en dörr till min egen tonåring som jag själv inte alltid förstår fast jag gått igenom samma pärs. Klickar alltså glatt vidare.

Och ni vet känslan som kommer när man inser att det man ser inte är det man väntat, det man läser absolut inte hängde ihop med förhoppningen. När förhoppningen övergår till en oväntad ödmjukhet och mållöshet, där någonstans är jag just nu. Mållös, imponerad och djupt berörd. Tonårsliv är vad tonårsliv är men sedan finns de människor som lever flera liv samtidigt, de som vet att hur svart livet kan vara medan solen står högst på himlen.

Så jag bara måste dela med mig, ni måste läsa precis den här bloggen idag, imorgon och övermorgon. Den är så vacker, djup, mörk, fruktansvärd och respektingivande på samma gång som det finns en enorm portion humor och kärlek. Precis när man nuddar ytan vid de första raderna så inser man att det man ser är bottenlöst och man dyker hejdlöst mot botten. Livstörst där endast torka borde finnas.

Mitt liv har sina bråddjup men varje gång jag snubblar på historier som denna känns mina bråddjup som vattenpölar och jag fattar inte varför jag ens bemödade mig att må dåligt. Men var människa bär sina sorger på sitt sätt.

Så vad jag än skulle skriva om så försvann det och jag är nu berörd och tacksam över att jag fann något så insiktsfullt som denna blogg. Jag insisterar, klicka nu och läs.

Kommentera

