Drömmen om Cypern…

Det är snart 8 år sedan jag besökte Cypern första gången och jag älskade ön direkt. Den är rå, vacker och förförisk. Förra hösten fick jag ett infall, barnen kunde inte åka till sin pappa över höstlovet och jag ville göra något speciellt. Något vi aldrig gjort. En sista minuten resa löste nöten och en vecka senare satt vi på planet. När vingarna tog luft så undrade jag verkligen vad jag gett mig in på. Resa själv med mina döttrar utomlands, det hade jag aldrig gjort tidigare. Det var nytt, inte helt planerat och smått skrämmande. Samtidigt som jag var lyckligare än ord kan beskriva för det var en dröm jag uppfyllde.

In the Air!

Så kommer min yngsta dotter C tillbaka från toaletten och det onormala återgår till det normala. Hon skakar och är fruktansvärt ledsen. Helt obegripligt. Så får hon ur sig att hon tappat glasögonen. I toaletten. De är borta. Och jag borde väl blivit arg, dryga 3000 kronor nerspolade på en toalett som pryds av en skylt att det är förbjudet att spola ner annat än papper. Första reaktionen var ett högljutt ”VA!!!” och hon grät ännu mer. Och jag var så trött efter en hektisk vecka, efter packning, oro, sömnbrist och nu bara brast det. Jag skrattade så jag grät och C fortsatte gråta så hon skakade, M tittade mycket konstigt på oss och tog av sig lurarna för att fråga vad vi höll på med. Vi försökte förklara mellan tårar och skratt men det gick sådär. C lugnade sig till slut i min famn och jag fortsatte skratta över halva Europa…

Så allt var som det skulle, vi skulle bara inte befinna oss i Sverige på en hel vecka, men allt annat var precis som de alltid är i min galna liv med vilda brudarna.

IMG_3354

Fiskmassage kan varmt rekommenderas! Vansinnigt skönt när den kittlande känslan lagt sig och efteråt är fötterna lena som en babykind. Vi började resan med en massage och avslutade den sista dagen med massage, cirkeln slöts och vi var redo för hemfärd. När vi löst allt med väskan…

IMG_3414

Första dagen av sol och bad lyckades C vingla runt med handduken omkring sig och ramla ner i poolen. Livet med de här brudarna är verkligen likadant oavsett breddgrad, man ska vara beredd på allt. Och det ryms otroligt mycket poolvatten i en handduk…

IMG_3400

Nätterna spenderades i den mest färgstarka säng jag någonsin sett, C blev stormförtjust direkt! Jag valde soffan efter 2 nätter för så skön var den inte… Men tjejerna var nöjda.

IMG_3369

Och det var bara den första dagen av 7…. Det blev berg, jeepsafari, tandlossning, en idiotisk busschaufför som jag bad dra till ännu varmare breddgrader och så var det busschauffören som verkligen gjorde hela min dag underbar. Men vi kommer dit senare:)

3 reaktioner på ”Drömmen om Cypern…

Kommentera

