När liten blir stor…

Det slår mig ibland hur underligt är, hur det blev. På Wayne’s Coffee på Drottninggatan mitt i livliga diskussioner sitter vi i en soffa. Kaffet är snart slut, efterrätten är synliga smulor och C har återgått till sin klubba.

Vi har en kväll på stan, i Stockholm, medan M har tjejkväll. En sen bio väntar och godis från Caramella eller ”himmelriket!” som C kallade det..

20140321-194756.jpg

Klockan är sen eller lagom, en stor del av Sverige kommer bänka sig tillsammans med familjen framför Let’s Dance av ren tradition. Vi beställde kaffe och efterrätt på Wayne’s, C vilade några minuter men tycker vi ska gå sedan. Titta på saker. Uppleva lite Stockholm under kvällstid. Hur underligt livet blev eftersom jag inte sitter i en soffa framför chips och Let’s Dance.

20140321-195448.jpg

Min tonåring blir äldre och mognare, min yngsta når snart tonåren och livet är på väg mot en annan tid. Det här är ett nytt liv, ett friare liv, ett underbart liv. Och okänt…men nu väntar snart en sen bio med en halvstor tjej som tycker den nya världen är spännande:)

20140321-195559.jpg

2 reaktioner på ”När liten blir stor…

Kommentera

