Tjejkvällen…som inte spårade ur…

Inte än iallafall. Vi kommer dit, det är jag rätt säker på eftersom normalitet är det vanliga de flesta dagarna i mitt liv.

Hon ville ha fest eller tjejkväll med övernattning. Tacos och snask, inbjudningar  via Kik (papper är skrotat) och sen ett evigt tjat på att jag och C skulle lämna hemmet. Så till slut efter en kraschad arbetsdag, shopping inför tjejkvällen så drog jag och C till Stockholm för lite nattsudd. Eller kvällssudd för man är inte så stor som man tror när man är 9 år… Men liten tycker lite det ibland.

Vi lämnade matlagning och fix till en tonåring som suktar efter frihet och coola kvällar med vännerna, den enorma viljan att leva sitt eget liv inom de skyddade gränserna av ansvarsfrihet. Hon tittade förebrående på mig när jag satte regler om vad som fick och inte fick förekomma. Undrade vad jag verkligen trodde om henne. Och jag tror inte mer än att hon är en alldeles normal 13-åring som ibland kommer ta sig vatten över huvudet och göra helt galna saker utan eftertanke. Been there, done that darling:)

Men lägenheten höll. Golvet knastrar av salta pinnar och chips, det står vinglas med vatten lite kors och tvärs (läsken tog slut…), skålar med nachos och chips kors och tvärs när vi kliver in genom dörren vid 00.32 (C sover nästan gående eftersom hon upptäckt varför hon alltid får åka hem tidigare fast hon vill vara ute sent. Hon blir sjukt trött helt enkelt….)
Det första vi möts av är synen av en däckad 13-åring i en cerise saccosäck. Utslagen som en glödlampa. I soffan sitter M och en vän, glada och halvpigga. Halvt dold bredvid tjejerna ligger en annan hopknölad 13-åring under några kuddar. Den bruden brukar däcka vid 21-tiden men hade hållit sig vaken till drygt 22! Rekord!

20140322-013833.jpg

Spåren av en lyckad kväll…. Diskhögar, tomma påsar och en massa saker att plocka undan. Så nu går den nattsuddande mamman också och lägger sig. Diskning och städning står inte på min agenda, inte imorgon heller för då väntar gymmet. Undrar när jag får tillbaka köksbordet och diskbänken igen? Om någon tror att jag kommer städa upp en pinal av det här så tror ni väldigt galet. Det kommer inte ske….

Det är ju inte jag som vill ha en ny tjejkväll, jag brukar städa efter mig så jag vet att jag får ha repriser…. Mohahahahaha:)
Imorgon kommer tonåringen upptäcka varför man städar bort disken efter maten inte dagen efter….erfarenhet kallas det!

Kommentera

