”Vilket slöseri med pengar!”

M tittade upprört på mig när jag berättade vad hennes astma medicin kostade. Och som hon nästan aldrig använder för hon känner sällan av sin astma, den är mest kopplad till våren och pollen. Lindrig alltså. Nu har vi precis hämtat ut ny medicin, både Bricanyl och Pulmicort (numera Giona) till en kostnad av 439 kr. Och det är min bästa investering inte min sämsta även om hon endast använder den under korta perioder per år. Vissa år används den knappt alls faktiskt och det är helt ok.

Jag har aldrig sett medicin som en onödig kostnad och kommer aldrig göra det heller. Inte för mina döttrar. Om hon behöver sin astma spray vid ett enda tillfälle pga svårigheter att andas så är det vinst. Behöver hon den flera gånger är det dubbel bonus och en investering i hälsa. Behöver hon den inte alls under hela tiden så är det Royal Straight Flush. Hur man än ser på saken så är det vinst och aldrig förlust:)

Och i år lutar det åt dubbel bonus vilket är årets bästa köp!

20140326-235928.jpg

Kommentera

