Plötsligt händer det! Glasögonen är återfunna!

Jag tror vi belönas när vi gör bra saker eller när vi väljer rätt väg. Som osynlig uppmuntran. När jag verkligen tvivlar på vad jag gör eller vart jag är på väg för jag ger mig ut på okänt vatten behövs verkligen uppmuntran. Personligen så är jag verkligen ute på riktigt djupa vatten nu! Mer om det senare på bloggen…

Och idag när jag kommer hem möts jag av en lycklig dotter som fått tillbaka sina borttappade glasögon! Det tar jag som ett glasklart gott tecken! Upphittaren har en överraskning att vänta som tack!

Det går verkligen troll i våra glasögon för ett par förlorade vi på resan till Cypern och fick beställa ett par nya direkt efter hemkomsten. De hann knappt användas innan de försvann i skolan efter en idrottslektion. Lärare, elever och även jag sökte överallt i gymnastiksalen och omklädningsrummet. Vi kollade även ovanför innertaket eftersom några plattor var borta och då går det att kasta upp saker där. Vi efterlyste tips på Facebook och via mail till alla skolklasser och föräldrar. Men de var spårlöst borta. Det i december och det kändes inte direkt underbart att beställa ett par till glasögon för 3000 kr igen…julen blev lite förmörkad.

Men nu hände det som aldrig händer! Förlorat kom åter i helt skick! Och jag känner att jag absolut är på rätt spår:)

Tackar ödmjukast:D 20140509-184105.jpg

En minimal repa längst ner på vänster glas men annars som nya!

Kommentera

