Brutna vingar…

Det finns känslor kramar inte kan lindra och ord inte kan förklara, jag har försökt men det går inte. Ibland får jag enbart torka tårar när jag inte förstår själv. Kanske borde jag vara van men det blir jag nog aldrig, så hårdhudad kan jag inte vara. Mina döttrars trygghet och utveckling ligger först på min agenda. Närvaro, engagemang, kärlek och respekt är grundstenarna i föräldraskap. Enligt mig. Som en 100% morsa kräver det en hel del prioritering, planering och flexibilitet. Något en del kallar uppoffringar men jag offrar inget utan vinner en livstid. Barn är inget pris, ingen hobby och inte målet med livet heller. De är en stor del av livet som inte går att prioritera bort när man valt att bli förälder. Det är inte fel att välja att inte bli förälder, det är varje människas val hur man vill leva. Men har man blivit förälder så har man ansvaret i sin hand, barn som har rätt till en förälder. Enligt mig.

IMG_5511

Kommentera

