Krokidiltårta i solen

Tårt inspiration!

I gott sällskap

IMG_7965 Idag är det födelsedag, och är det födelsedag ska det också vara tårta, eller hur? Denna gången gjorde vi en krokodiltårta, Erik bakade kakan och jag fixade formen. Sen blev det grillning på gården och en promenad genom Malmö. Vi matade fåglar vid biblioteket och denna gången var de snälla 🙂

Tårtan gjorde vi i en mindre långpanna, jag klippte ut en ”krokodil” i papper, lika lång som längden på ett A4. Sen skar jag runt och använde 3 bottnar. En liten bit kaka satte jag också på huvudet för att luta ögonen mot. Första lagret med vaniljkräm och andra med blåbär/hallonmousse. Vill man inte göra egen mousse kan man köpa färdig på mix, t.ex. med chokladsmak. Marsipanen är ett vanligt tårtlock som jag kavlade ut så att det blev lite längre.

Ögonen och tänderna är ”hello kitty godisar” som finns bland lösgodiset och som jag klippte i bitar. Munnen…

View original post 104 fler ord

En reaktion på ”Krokidiltårta i solen

Kommentera

