Vårruset 2014 – 3 generationer springer!

Så äntligen sprang jag Vårruset på härliga Norra Djurgården samtidigt som min tonåring! Fast hon vägrade springa med mig och gjorde sällskap med sina älskade lärare från mellanstadiet och en nära vän. Kan lärare få bättre betyg än så?

20140527-000501-301983.jpg
Stolt mamma och mycket stolt tonåring!

Ryggen kändes bättre för M idag men när hon kom hem var det inte roligt och det blev ispåse på soffan. Fast hon var mäkta stolt över att hon även sprungit och kom i mål på en väldigt bra tid! Själv slog jag min egen tid och klappar mig själv på axeln fast det här loppet springer jag enbart för nöjes skull och den fantastiska gemenskap som Norra Djurgården sjuder av just den kvällen. Hoppas det blir lika bra idag då lopp nr 2 går av stapeln min mamma tillika Marres mormor springer Vårruset! Bara C kvar som förvisso springer mer än hon går hela dagarna:)

20140527-001502-902875.jpg
Över 14 000 anmälda blir en häftig uppvärmning med hjälp av Friskis & Svettis!
20140526-235717-86237928.jpg
I år blev vi hela 2 lag! 13 anmälde fast ett viss tapp i slutspurten men 11 personer var vi som sprang totalt ändå! Bra jobbat och en välförtjänt picknick väntade efter målgång
20140527-000520-320549.jpg
Solen dök upp igen lagom till picknicken och hedrade oss en kort stund enligt tradition sedan några år tillbaka!

 

20140527-001404-844712.jpg
Nästan hela glada INGO gänget som sprang/gick i år, 2 saknas och är på väg mot mål och 2 var på väg hem strax efter fotot var klart. Därefter picknick för frusna själar för varmt var det inte längre…

 

Kommentera

