Diskförhandlingar med valfri dotter….

– Kan du vara snäll och diska idag? känns som en vanlig fråga. Den dotter som tillfrågats ställer sig vid diskbänken och….

…börjar förhandla villkoren!

– Måste jag diska alla glasen?

– Ja, det är inte många.

– *suck* Men inte alla tallrikar va?

– Jo, det är inte många heller.

– Men absolut inte besticken! Det kommer ta jättelång tid ju!

– Det tar lika lång tid för mig och meningen är att vi ska hjälpas åt.

– MEN VARFÖR JAG? VAD HAR JAG GJORT? HON DISKAR JU ALDRIG UTAN BARA JAG HELA TIDEN!

– Nej, ni ska hjälpas åt och hon diskar faktiskt fast du inte alltid ser det.

– Det gör hon INTE!!!

– Jo.

– Men jag orkar inte! Det kommer ju ta heeeeeeela kvällen!

– Om du börjat diska istället för att tjafsa skulle du varit klar nu.

– Men det är ju alltid så här mycket när jag ska diska. Aldrig när hon diskar! Och jag diskar inte pannan!

– Jag kan ta pannan (slippa diska om kastruller är önskvärt…)

– Ååååååhhhhhh!!!!!!

Efter mycket gnissel, gnäll, svordomar, fräs och vattenstänk är disken klar och hon konstaterar att det skulle gått fortare om hon inte tjafsat. Igen. Inte tog det heeeeeeeeela kvällen heller…

Nästa tillfälle:

– Kan du vara snäll och diska?

– Måste jag diska allt? Jag diskar bara glasen…..

Kommentera

