#skolavslutning2014 och det där fotot jag kräver varje år i soffan!

IMG_7206
Det numera traditionsenliga kortet i soffan

Så var den äntligen här den fantastiska dagen innan sommarlovet börjar! Det här var dock ingen vanlig skolavslutning för det var 2 skolor, 1 dag och en singelmamma (jag) som skulle fixa det. Ni vet cellklyvardagen som verkligen kräver sin flexibla förälder för att kunna hanteras…. MEN i år var första gången på 7 år som de hade skolavslutning  vid 2 olika tider och jag fick vara med på båda! Och jag kunde vara med på båda! Hann tom med ett besök till på blomsteraffären i Märsta för fler rosor och lunch. Mer krävs inte för lyckorus:) Förutom det, ett intressant missförstånd i Märsta Blomsterhandel (som jag varmt kan rekommendera) där jag parades ihop med mannen bredvid som också skulle köpa blommor (till samma skolavslutning visade det sig senare…) istället för barnens mormor och fantastiskt solsken hann vi även med bowling och läcker middag på O’Learys. Helt enkelt en helskön dag som kickade in sommaren!

Och det där fotot är allt annat än enkelt att åstadkomma….sista bilden förekoms av ett antal andra foton….

IMG_7198
Placering i soffan….
IMG_7199
Sådär halvt motiverade döttrar…
IMG_7201
Marres tolkning av ”lägg armen om syrran” och syrrans reaktion på det…
IMG_7203
Leendet är på plats men ögonen är ju på heeeeelt olika platser *suck*
IMG_7206
Yey! Det lyckades i år igen och varje år har sitt eget personliga resultat och sin egen historia:)
IMG_7221 (2)
Och mamman som samlat sig efter ännu en skolavslutning tog ett egopic med hjälp av M för att uppdatera profilbilder till färg efter en lång gråskalig era. M var inte så pigg det heller men till slut så!
2 reaktioner på ”#skolavslutning2014 och det där fotot jag kräver varje år i soffan!

    1. Tack:) Det blev soffan för jag behövde en slät vägg för några år sedan och soffan var det enda som funkade så nu är det tradition! Och enligt barnen busigt för ibland får de stå upp!:)

      Gilla

Kommentera

