”Inte kan jag det heller!”

Så säger/tänker vi alla ibland men en del menar det verkligen. Att de inte kan för de vågar inte misslyckas eller göra fel så till den grad att de inte försöker lyckas.

Men visst går det! Minst en sak bör vi alla göra varje månad som vi tycker vi inte kan för att utmana oss själva mot nya upptäckter. Sporras att växa som personer. Lite grann som alla människor innan de får barn, de absolut bästa är enligt mig tvivlarna inte de som rycker på axlarna och tycker att de kommer nog klara sig ändå. Barn är ett stort ansvar och lite tvivel är enbart gott för att man ska anstränga sig till det yttersta.

Men även jag har mina känslomässiga berg att bestiga. Tapetsering är ett sånt berg. Hela mitt liv har jag sett mina föräldrar, morfar och mormor, vänner och annat löst folk tapetsera men jag har inte gjort det helt själv. Förrän idag och jag är förbannat nöjd med mig själv! Både över resultatet och det faktum att jag bara gjorde det fast jag var skitnervös. Tänk om jag misslyckats? Satt skiten snett eller helt enkelt fått bubblor överallt?

Fast så blev det inte utan det blev tokbra helt enkelt:) Vilka berg har du själv? Lista och börja bestiga berg, stryk vartefter och känn dig jäkligt stolt för varje struket berg! Det finns nämligen bara en person som står i vägen för varje seger och det är du själv, ingen annan!

20140713-130132-46892945.jpg
Vitt och leka med synvillor får det bli i min lilla kammare:)
Kommentera

