Disco eran är inte död, den har bara inte återvänt från barndomen…

– Jag har inga byxor. Säger hon 9 år gammal (snart 10) och blänger på mig i spegeln över mascaran. Det här är uppenbarligen mitt fel.

Går in i hennes rum och visar ett par fint hopvikta jeans i hennes låda. Hon tittar på mig med DEN blicken som säger allt. Hur vågade jag yttra mig om saken, jag som inte fattar någonting? Med en suck som kan väcka bergatroll stapplar hon till garderoben och börjar byta om.

– Passar inte tröjan jeansen, frågar jag innan jag tänker efter.

Blicken som kommer nu lämnar streck i luften och jag pyser ut rummet. Snart bor det två tonåringar hos mig och jag vet inte om det är dags för valium eller hagelbössa.

Så efter en lång tystnad kommer discobruden ut, inte en detalj saknas och humöret är på topp! Snabba kast är vardag i vårt hem:)

 

 

 

20140822-085113-31873120.jpg
Bara rollerblades saknas:)
Kommentera

