Ber om ursäkt Emma Green, men sport är verkligen inte min grej…

Pratar med mamma i telefon om mitt inlägg ang partners rätt att kontrollera ens instaflöde.

Tex, jag följer ju Emma Green. Men det har ju ingenting med att hon hoppar höjdhopp att göra utan hennes bilder och samhällskritik.

Hon hoppar längdhopp, svarar mamma och börjar skratta.

Jaha…. längdhopp (funderar förvirrat. Höjd, längd…same shit, different name) Men det är ju precis min poäng!

Mamma skrattar nog fortfarande…

Fotnot. Medan jag skriver inlägget så har jag dubbelkollat vad hon hoppar igen. Så jag inte skriver rätt (läs fel) av misstag. Sånt händer….. Sport gör sånt med mig. Precis som att jag förknippar Beckham med muskler och boxers inte hans fot:)

Kommentera

