Träna Mer startade min provtränar period!

Superior Workout gick i konkurs så jag måste hitta ett nytt gym, ypperligt tillfälle att provträna lite här och där. Starten gick i fredags och valet stod mellan Sats i Märsta eller Träna mer. Eftersom dotterns kommentar om att träna (hon har bara tjatat sedan i våras om gymkort på Sats och måste då provträna) var: ”Nu? Idag? Nääääää!!!! Jag ska träna med S på söndag, inte med dig!” så fick det bli Träna mer. En mycket motsträvig dotter gick med mig dit tills hon kom på att hon faktiskt kunde gå hem men då hade hon iallafall gått en bit, i regnet. Hon kom åtminstone ut på en promenad och jag hann prata med henne, mammahumor:)

20140831-233237-84757781.jpg
Dagens mål ligger ett stenkast från mitt hem, klar fördel!
20140831-233146-84706683.jpg
Helt omedveten men rolig färgmatchning! Snyggt och stort omklädningsrum med smarta lås, armbandet är nyckeln till allt
IMG_6967
Löpbanden lämnar ingen besviken, stort antal, asgrymma funktioner och härlig utsikt!
20140831-233149-84709919.jpg
Gillar verkligen möjligheten att lätt välja olika pass eller bara träna. Logga in med mailadressen för att skapa konto.
IMG_6968
Ljusa, underbara lokaler. En rejäl energiboost bara genom att gå in, fler bilder finns här
IMG_6969
Hantlar någon?
IMG_6974
Mer hantlar! Fantastin sätter gränserna på Träna mer, inget annat
20140831-233235-84755844.jpg
Lyfta vikter här känns som ren avkoppling, suverän atmostfär!

 

20140831-233234-84754088.jpg
Roddmaskinen, inte testat förut för den fanns inte på Superior men det är ju kärlek direkt! Här kommer jag bo:)

 

IMG_6973
Vi hade ju förstås spanat in gymmet på invigningen och yngsta dottern fick ett lyft av gladiatorerna Toro och Herkules. Sann lycka för en pirat!

Första provträningen gav definitivt mer smak!
Ca 17000 kvm i 2 plan, ljusa lokaler och en genomtänkt lösning med armband som inträde och skåpnyckel. Inga störande nycklar eller glömda hänglås vilket kan vara retligt. Medlemspriserna är marknadsmässiga om man jämför med tex Sats och öppettiderna 24/7 passar mig som handsken eftersom jag får anpassa träningstiderna efter det vanliga livet. Utbudet av gruppträning är mer än bra och möjligheten till barnpassning. Personalen är trevlig med bred kunskap och innan jag gick hit hade jag fått mängder av rekommendationer och jag hörde bara gott av andra medlemmar, alla säger samma sak: ”Träna mer är ditt gym och de är grymt engagerade i träning. Du kan alltid få goda råd och alltid känna dig välkommen!”

Betyg? Högsta betyg från mig och en tung konkurrent inför nästa provträning!

Inget minus alls? Nja, min tonåring kan inte träna här, lägsta åldersgräns är 16 år så hon ställde in siktet på Sats. MEN jag anser inte att det är en nackdel åt något håll. Mer egen tid för mig och en klart sund tanke bakom träningen som lätt kan bli hälsorisk i för unga år. Så nej, ingen nackdel.

Att de även har ett hälsocafe, ligger endast några minuters promenad från Märsta station och har en smidig app för att planera träningen är ju bara extra glans i guldkanten! Träna Mer både levererar och överstiger förväntningar! Då har jag ännu inte provat något pass som nu verkar väldigt lockande:)

Önskemål: Klippkort för oss som i perioder har svårt att träna regelbundet. Fler flexibla medlemslösningar önskas, jag är en rastlös tränare så när jag tappar sugen och slutar ha roligt då är det sjukt tungt att komma iväg och träna. Med klippkort skulle jag kunna maxa min träning med flera olika träningsställen men ändå vara återkommande medlem.

Nästa test blir Wenngarn sportcenter, utvärdering kommer!

Kommentera

