En dag…

ska jag bli en perfekt mamma, vuxen och ansvarsfull som fixar allt på en dag. Alltid städat, alltid fint och hinner med allt inkl att baka surdegsbröd medan tvättmaskinen går och golvet poleras. En dag ska jag verkligen ha läst alla mina tidningar och fått undan alla leksaker så inte en pinal finns framme. En dag ska damm vara sällsynt och inte ett spår av tandkräm kommer synas i handfatet. En dag ska mitt köksbord alltid vara tomt och golvet aldrig ha malplacerade väskor eller gosedjur lite varstans. En dag ska min hall inte vara fylld av 15 par skor i allmän oreda. En dag ska det inte finnas varken sand eller gräs i min hall. En dag ska jag verkligen hinna med allt jag inte hann idag när jag pendlade, jobbade, gick på föräldramötet, röstade, tvättade, renskrev anteckningar för föräldramötets räkning, diskade, tvättade, umgicks med döttrarna och förvånades över Tonårsbossen.

En dag så, men inte idag. Nu ska jag sova i mitt imperfekta hem och ge blanka fan i hur andra tycker att en förälder ska vara för idag hann jag med världen, de både världsdelarna M och C sover just nu trygga i varsin säng, i varsitt rum. På min jordglob är det perfekt!

Godnatt:)

Word!
Kommentera

