Skam och skuld? Nej tack!

Mycket klok insikt! Något alla föräldrar bör tänka på, vi har en gräns för vad vi pallar med.

Så länge han ligger stilla finns det hopp

Ett drygt halvår har gått sedan en stoppskylt dök upp i min själ. 8 månader har passerat sedan den där dagen jag faktiskt inte riktigt minns, dagen då jag blev ståendes i hallen utan möjlighet att ta mig vidare. Faktum är att det var inte första gången min hjärna sa tack, men nej tack. För ett år sedan insåg jag för första gången att livet tickat på för intensivt för länge och kroppen bestämde sig för att bromsa. Jag har varit väldigt öppen med allt detta och mina anledningar är 63% och 48%.

För några dagar var jag på en föreläsning där siffror från Lennart Lindqvists bok Utsatta föräldrar presenterades. 63% av föräldrarna till barn med NPF har behandlats för depression. 48% av föräldrarna till barn med NPF har fått diagnosen utmattningssyndrom. Om vi föräldrar är tysta om detta kommer detta heller aldrig att uppmärksammas och någon förändring kommer vi inte…

View original post 56 fler ord

Kommentera

