Fröken Klantskaft går på kurs

Så länge han ligger stilla finns det hopp

Jag ska på kurs, är glad och nyfiken. Många av de elever jag jobbar med har dyslexi eller någon annan form av läs- och skrivsvårigheter, och nu ska jag äntligen få ett verktyg för att arbeta mer målinriktat med detta. Bravkod står på schemat idag. Tåget går tidigt till den stad kursen hålls i, jag läser en bok och lutar mig tillbaka. När jag kommer fram till kurslokalen får jag dock en kalldusch.

– Hej, jag ska på kurs här idag.

– Jaha, jobbar du på apoteket? Det blir hissen högst upp och sedan till vänster.

Bakom den leende receptionisten sitter ett anslag där det står: Vi hälsar dagens kursdeltagare välkomna på utbildning i hälsorådgivning. Det var ju inte vad jag tänkt mig! Jag ser nog aningens ställd ut.

– Det är nog ingen bra kurs för mig, klämmer jag ur mig. Jag är ju lärare och hade tänkt mig…

View original post 561 fler ord

Kommentera

