Veckans uppdrag: ordning i matlådelådan – och Minimello gubbar

Förvaringsdrottningen

Skulle pyssla med Viktor  och göra Minimello gubbar. Han tog fram en burk med glitter och andra små saker som vi hade köpt på Panduro och satte igång. Ordningspersonen i mig märkte snabbt att de små pysseltillbehören behövde struktureras och läggas upp i mindre behållare så att det skulle bli mer överskådligt för oss, så jag började leta efter små förpackningar i min låda för matlådor och andra plastförpackningen. Och då kom det där lilla irritationsmomentet som jag tidigare har skrivit om. När man varken hittar rätt storlek på förpackningen eller locket till den.

Jag bestämde mig för att göra något åt det på en gång.  Hur jag gick till väga?

1. Tog ut alla förpackningar ur lådan och gjorde botten ren (den blir alltid smutsig oavsett vad man förvarar där)

2. Började lägga tillbaka. Och här kommer det viktiga: nyckeln är att leta fram en låda och locket till den…

View original post 129 fler ord

Kommentera

