Ett Gott Nytt År!

2014 var föränderligt och omtumlande på många vis. Spännande absolut, nattsvart i perioder och oförglömligt roligt. Förväntningarna på 2015 är rätt höga nu efter allt som skett under 2014, alla nya utmaningar som väntar vid dörren. Jag håller fast vid mitt motto att ”när en dörr stängs så öppnas ett fönster”.

Det blev resor, utbildning, party, massor av bad och många skratt. Jag blev av med mitt jobb och är antagen till utbildning till coach via Leapfrog, skriver böcker och satsar på nya vägar. Livet blir liksom inte alltid som man tänkt sig men det är nog tur det. Tänkt om det blivit som jag tänkt mig….

Ett år smartare ser jag hoppfullt fram mot ett nytt år blankt som ett oskrivet blad men fullt av outnyttjade möjligheter. Det är lätt att sörja det år som gått och tänka att man borde gjort saker annorlunda men det tjänar inget till. Då är det bättre att skåla in det nya året och alla oväntade möjligheter som följer med klockornas slag. Vid nyår startar ett år blankt utan fotsteg och du får fylla det helt själv. Vinna mark och utvecklas, möta nytt och lämna gammalt. Hur det blir avgör du själv, men sörj inte. Gläds åt det fönster som öppnas nu när dörren till 2014 stängs!

En reaktion på ”Ett Gott Nytt År!

Kommentera

