Hur man dödar en kaffebryggare…

Man fullkomligt älskar den, brygger kaffe ofta, sköter om den, flyttar med den ett antal gånger och låter den alltid komma med i första lådan som packas upp tillsammans med fikabröd, låter den stå i perioder, stoppar den i ett skåp för att det dök upp en kaffemaskin, tar fram den för att det kommer många på besök. Så igår kväll när ”Sinister” rullat en stund så kommer ett oväntat poff följt av gråaktig rök som sipprar ut bakom frontpanelen. Drar snabbt ur sladden och konstaterar att den begått harakiri innan 9-årsdagen passerats. Men nog hade den en dramatisk planering som bara matchade skräckfilmskvällen perfekt!

Kanske skulle det gått att skicka den på lagning men lägger man ihop felsökning, reservdelar och reparation så brukar det kosta mer än en ny så det får bli en ny kaffebryggare igen då. Tur jag fyller år snar:) Men den här gången får det bli en termosbryggare för jag är fenomenal (!!!!!!!) på att glömma bort att dricka upp mitt kaffe för jag gör saker. Lite Alfons Åberg ”jag ska bara…..” fenomen.

Så ikväll surfar jag in på min favoritsida Tretti.se igen och börjar glutta på bryggare men under tiden jag tittar så tar jag gärna emot tips på bryggare eftersom jag gärna kompletterar min kaffemaskin med en bryggare. Går inte att ”kapsla” en termos full av kaffe direkt och sommaren närmar sig i sakta mak. Sommar betyder strand-picknick-kaffe-ostmacka. Utan undantag!

Men jag saknar min kaffebryggare som var noga utvald, nitiskt granskad och så perfekt för mig just då. Har aldrig haft en bättre kaffebryggare! Kan lätt bli en OBH Nordica igen!

Kommentera

