Kvinnan i Vagabond butiken vid Sergels torg förtjänar dagens eloge!

Det är rea på Vagabond såg jag när jag passerade butiken på väg mot Gallerian där jag skulle möta min bror. Så ser jag en kvinna som lyfter bokstäverna S och A. Stora svarta bokstäver som bildar ordet SALE. De ska tydligen stå i skyltningen. Undrar lite förstrött varför en vuxen kvinna ställer butikens bokstäver på plats.
Så ser jag barnvagnen bredvid där ett mycket uppmärksamt ögonpar sitter och iakttar mamman när hon balanserar upp bokstäverna på plats.

Och lyckan i ögonen när L lyfts upp mot mamman med ett brett leende.

Been there, done that!

Så underbart att se och vilken flashback till småbarnstiden och bläckfiskarmarna som mot alla fysiska lagar nådde långt mer än längden tillät. Överallt och speciellt vid alldeles fel ögonblick. Saker som fångades i sista ögonblicket, lades på plats medan nästa föll, gafflar och knivar som nappades bort exakt i sista stund, porslin som klarade sig med en hårsmån…

Så dagens eloge går till den kvinnan som utövade det vi alla föräldrar kallar ”Ängelns tålamod”.

Vi vet hur det känns:)

Kommentera

