När man är så där trött så man skrattar så man gråter – åt juice

– Köpte du juice idag nu då? undrar M.

– Nej, svarar jag och inser att jag glömt det igen. Så jag börjar le ungefär samtidigt som hon utbrister:

– Men mamma! Igen? Du skulle komma ihåg en sak idag eller rättare sagt tre saker och så glömmer du det!

– Fast jag tänkte köpa keso men så kom jag på att jag inte orkar utan kan göra det imorgon, svarar jag med ett stort leende. Känner mig duktig och lycklig.

– Keso? Du tänkte köpa keso men glömmer juicen? M tittar på mig med minen som tydligt säger ”Hur konstig är du på en skala?”

Ungefär då brister det och jag asgarvar. Tills jag gråter. Jag skrattar åt hur hysteriskt roligt det är för att det är inte roligt alls. Det är bara juice. Då blir det ännu roligare.

– Är det här roligt eller? undrar M. Du har glömt juicen.

Inser hur trött jag är precis just nu när skrattet ökar och jag försöker öppna en makrillburk samtidigt. En sån som inte får skvätta för då blir det tomatjuice överallt, gör ju saken bara ÄNNU roligare. För mig.

Och M är inte road hävdar hon fast hon småler och fräser samtidigt. Fräset får ingen riktig klang för det porlar ett fnitter bakom den inte alltför hårda klangen

Det är så underbart skönt när man är så trött så vad som helst är totalt askul. Kanelbulle eller bortglömd juice. Kroppen värker efter styrketräning, hjärnan surrar efter alla nya intryck. Själen jublar av lycka. Vilken dag jag haft:)

Imorse skjutsade jag M till skolan och det händer aldrig. Vi har ingen bil men just nu hade jag mina föräldrars bil och jag inser när vi ansluter oss till morgonpendlarna att det är inget jag saknar. Vad otroligt lång tid det tar att gå till bilen, sopa bort snö, köra iväg från parkeringen och sedan släpa sig fram till skolan! Jisses, det går fortare att gå. Bockar för ännu en dag då jag inte saknar möjligheten att köra mina barn till skolan varje dag. Ibland är lyx, alltid är pest och pina.

Sedan bar det iväg till Östermalm för att köpa böcker till utbildningen. Med pendel. Jag är inte så galen att jag frivilligt kastar mig in i Stockholm med bil en vanlig arbetsdag under lunchrusning. No way. Efter bokköp och en trevlig pratstund så var nästa stopp Gallerian för att möta brorsan och luncha på Wayne’s coffee. Glömde bort tiden för det var så trevligt att komma iväg så det blev rask marsch mot pendeln igen för nästa möte kl 15. Träffa coach och bli coachad.

Efter coaching var det hem, äta och sedan iväg på styrketräning med L. Toppenskönt pass som jag kommer svära över på torsdag morgon om det vill sig väl:) Hann precis duscha innan det var dags att hämta M från scouterna.

Sedan vid kvällsfikat så dök den där juicen upp. Som jag inte köpt. Fast jag tänkte köpa keso men det orkade jag inte utan tänkte att jag kan handla imorgon. Men juicen den var liksom inte ens med på kartan…

Undrar om jag ska berätta att vi har 3 oöppnade flaskor Vanish för jag fick för mig att det var slut vid lika många tillfällen. Det var inte slut vilket var orsaken till varför det inte var med på listan….men risken finns att jag tror det nästa gång jag ser hyllan eller så köper jag en extra flaska diskmedel vilket också hänt. Flera gånger.

Men tydligen köper jag aldrig för mycket juice…

En reaktion på ”När man är så där trött så man skrattar så man gråter – åt juice

Kommentera

