Linda, Linda…

Min dotter viskar, hon hörs knappt för hon har ingen röst.

Nu skulle hon sova men störtar ut tillbaka i köket, kollar almanackan och dunkar huvudet lätt mot väggen medan hon mumlar. Förlåt viskar nåt. Vänder om och fortsätter viska på vägen mot sovrummet.

Ställer mig framför henne och böjer mig fram för att höra vad hon säger.

Lägg av med det där, väser M. Men ler stort och fnittrar ljudlöst. Linda frågade om vi vill äta middag där på lördag.

Ja, vi ska äta middag hos Linda på lördag. Vi pratade precis om det, svarar jag.

Nej, Linda i min klass! väser M så högt hon kan.

Din Linda? Nu på lördag ska vi äta middag hos min Linda.

Linda pratade om nästa lördag, när vi är hos S. Alltså min Linda, viskar M.

Jag börjar skratta och M skakar på huvudet men kan inte låta bli att skratta. Trötta som vi är får det räcka med Lindisar nu. Vi har rätt många i vår vänkrets båda två:)

linda
Hittade en cool Linda blogg när jag googlade Linda:) Kolla in den!

 

Kommentera

