#blogg100 #enbraborjan

Så måste det bli tänkte jag medan HR pratade. Det här är en början inte ett slut.

Dagen jag blev uppsagd har jag skrivit om flera gånger under kategorin ”Det här med att söka jobb” och första inlägget Arbetsgivare sökes och alla tips mottages! var starten. Nu går det väl inte lika lätt alla dagar med att hålla motivationen på topp, söka jobb och ha all tro på sig själv. Vissa dagar är jag bara dum i huvudet känns det som. Jag är alltså exakt lika mänsklig som alla andra.

Jobbsökande, mellan två jobb, arbetslös, till arbetsmarknadens förfogande eller vad man nu vill kalla det. Alla har sitt egna uttryck. Själv tycker jag alltid det är svårt att svara på vad jag är och vilken bransch, det kom jag på i onsdags. ”Kundserviceutveckling söker jag jobb inom” hörde jag mig själv säga vid ett mingel. Det hade jag inte tänkt på innan eftersom jobbtips har fokuserat på kundservice representant och jag har tänkt teamledare eller coach. Det jag vill jobba med är utveckling för den viktigaste kontakten företag har.

Men för att kunna hålla ångan igång och fortsätta söka jobb, skriva ansökningar, brev och presentera mig själv så behöver jag en bra början! Så jag skapade en bokstavligen eller bildligt talat kanske eftersom det är ett instagram konto. enbraborjan är ett konto som fokuserar på att motivera, inspirera och plocka fram fördelarna med att vara arbetssökande. Följ det gärna och kom absolut med förslag på vad som bör finnas.

Ett pågående projekt på enbraborjan är att låta människor, helt vanliga människor, berätta om sitt första jobb, vad de lärt sig genom arbetslivet, vad de gör idag och sitt bästa jobbtips. Publiceras med en selfie som inte är jobb, fest eller semester relaterad utan bara personlig.

Varför? Just av den enkla anledningen att vi glömmer hur allt började. Vad var ditt första jobb? Vad har du tagit med dig? Den person du avundas hade också ett första jobb. Det företag du söker till började med en första tanke. Om du funderar på hur du började så är det mycket lättare att fokusera på vart du ska och hur du ska ta dig dit. Du behöver bara börja:)

IMG_3801

En reaktion på ”#blogg100 #enbraborjan

Kommentera

