#blogg100 Ett helt vanligt dygn! Eller?

Nu ska vi ta en blick bakom kulisserna. Jag har 2 döttrar (10 resp 14 år gamla), en glupande aptit på livet, en pågående utbildning till coach, driver min blogg, skriver inlägg om arbetslivet på LinkedIn, driver 1 instagram konto för att motivera andra jobbsökande (enbraborjan), söker nytt jobb inom kundserviceutveckling och lyckligt singel. Hur kan ett dygn i mitt liv se ut egentligen?

Fredagen börjar med att skicka yngsta dottern till skolan, tonåringen klarar sig själv och sköter tiden mer pålitligt än klockan. Därefter dags för coaching och testa Purpose cards från Hudson Institute med en klient. Idag hade vi dessutom sällskap av Fanny, klassnallen, som skulle vänta hemma medan C var i skolan. Så Fanny fick lära sig lite om coaching innan hon och jag åt lunch.

Fanny slappar på köksbordet bredvid kortleken med Purpose cards.

Efter lunch skulle Fanny sova, jag fick tydliga instruktioner av C innan hon gick till skolan, så jag tog en promenad i den underbara solen under tiden. Passade på att handla det sista innan kvällens Brudkväll! Och den högst tråkiga sista minuten städningen som väntade, inte så mycket men jag är inget fan av att städa (bättre lite damm i hörnen än ett rent helvete…just sayin…) Ugnen fick också en genomgång vilket senare skulle visa sig vara heeeeelt i onödan eftersom jag testade att göra en frittata i en ugnsform med löstagbar kant och det rann ju igenom såklart. Nu har jag alltså testat att så gör man inte! Ni som funderat på vilken form man inte ska använda till det….

Nå, städat och klart. 10 brudar gör entré, första bubblet hälls upp i mina vackra munblåsta champagneglas som är en studentgåva med 20 år på nacken! Inte ett glas fattas och de har ändå varit framme ett antal nyårsaftnar och andra festligheter där riskfaktorn varit skyhög.

Lyx på fot!

Temat var tapas, planeringen spontan och resultatet fullkomligt strålande! Bordet dignade av läckerheter när alla kommit och dukat fram vad de tagit med sig. Här fanns mozzarella sallad, västerbottens snurror, en misslyckad frittata med en fantastisk rödlökssalsa som räddning, brytbröd, hummus, 3 sorters marinerad kyckling, chilipotatis av det hetare slaget, chilicheese crustader, mozzarellasticks, marinerad vitlök, tryffelsalami, halloumi, crostini med brie och fikonmarmelad, röror, kallskuret och mycket mer. Sååååå gott! Och så roliga samtal under kvällen där alla inte kände alla utan tillkommit som gäster på lite olika vis. Vi kände alla någon på nåt vis.

Kvällens mittpunkt! Det överdådiga matbordet!

Min fantastiskt stora soffa var full och bordet likaså! Skumpa, snacks, surr och skratt är väl alla S som kvinnor behöver för en perfekt kväll!

Notera gärna juldekorationerna på skumpaglasen som fick rycka in i brist på säsongsneutrala dekorationer…
En brudkväll utan läcker chokladkaka? Skulle inte tro det! Mums!

Under kvällen dök också Tiffany upp som kommer bli en ny företeelse, hon hängde självklart med till Harrys och diggade Björn Rosenström innan hon åkte hem med en av kvällens gäster. Får se var hon dyker upp härnäst?

Ryms mycket skumpa i liten Tiffany och nagellack har hon norpat åt sig också….

Kvällen bar iväg till Harrys och avslutades där många timmar senare och ett örhänge kortare för min del:( Mycket bra kväll fast jag fortfarande är kritisk till Harrys val att enbart köra hopkrafsade remix skivor innan uppträdandet och därefter blanda schysst dansmusik med dansbandsmusik (!!!). Jag tillhör inte den skaran av min generation som uppskattar dansband och kommer aldrig göra det….så är det.

Men Björn Rosenström levererade asbra musik! Helt min smak!

Natten är varken ung eller gammal men det är skönt att komma hem. Börja plocka undan inför morgondagen och sova några timmar.

Gott och glatt var det!:)

Lördagmorgon, lugn frukost och städning efter gårdagens Brudkväll i väntan på att döttrarna kommer hem från mormor och morfar. Gick snabbare än anat och bordet är återställt och redo för en skön lunch på tapas rester tillsammans med tonåring och morföräldrar.

Ett fång tulpaner i gott sällskap av en ljuslykta målad av min äldsta dotter och en lerfigur skapad av min yngsta. Krukan är en klassiker från Apoteket i samarbete med Rörstrand som fyndats på Läkarmissionens second hand.

Yngsta dottern ska iväg på 10-års kalas med 80-tals tema kring lunch så hon drog på sig kläder à la Fame stuk efter många diskussioner om vad man egentligen hade på sig under den tiden. Mischmasch och neon typ:) Inte matchande på samma vis som dottern tänkt men när hon väl hajjat så blev resultatet på pricken 80-tal! Utom läppstiftet men hon är envis min dotter så rött blev det, vet inte var det kommer ifrån….all min tjurda är ju kvar:)

Medan dottern drog iväg på kalas satte vi oss andra till bords och lunchade läckerheter som anas i bakgrunden. En av gästerna bjöd in sig på brunch hon med så det blev fullt bord idag med:)

Ett dygn och helgen har knappt börjat! Inte konstigt att jag får knappt får tiden att räcka till och absolut känner tidsbrist för mitt bokprojekt om en positiv bok om att bli uppsagd. Ska ta mig i kragen kring det projektet! Tur jag har en hel helg kvar för saker att göra.

Kommentera

