#blogg100 Blogga i kubik för att sprida sitt engagemang i olika ämnen

Jag upptäckte Pulse på LinkedIn där man kan publicera inlägg om både arbetslivet och livet. Där har jag valt att skriva mer om arbetslivet och hur man kan göra det bästa av sin situation. Bloggen här får avhandla livet i stort och smått medan mina publikationer på LinkedIn har en röd tråd av arbete, inställning och personligt varumärke. Det senaste ordet är nog det hetaste i dagsläget men också ett viktigt sådant. Det handlar inte bara om att arbeta och tjäna pengar utan leverera till sig själv, företag och kunder. En annan sorts merförsäljning helt enkelt.

Länkar till mina publikationer finns här och ni som har LinkedIn får gärna dela vidare och connecta med mig i mitt nätverk och fortsätta läsa mina funderingar på LinkedIn.

Vart ska du och vad tar du med dig på vägen dit?

En lysande prestation börjar med tvekan

En bra början

Utan dig stannar Sverige

Vad väntar vi på?

Det här med att blogga har många dimensioner och man behöver inte stanna på en plattform. Jag testade även att blogga via Allehanda men det verkar som om de ska lägga ner sin bloggverksamhet och det är svårt att blogga om en stad som förändrats massor sedan jag flyttat. Jag fortsätter här och på LinkedIn men spanar efter andra webbplatser för att uttrycka mig. Skriva regelbundet faller sig rätt naturligt så kolumnist eller krönikör skulle vara drömjobbet men få in en fot där kräver mer än vassa armbågar och smarta formuleringar. Lite tur och bra kontakter vore önskvärt.

Har du fler bloggtips så lägg gärna in det i kommentarer, det finns alltid nya saker att lära sig om bloggande!

4 reaktioner på ”#blogg100 Blogga i kubik för att sprida sitt engagemang i olika ämnen

  1. Jag vill bara säga att jag älskar din blogg. Har aldrig kommenterat förut men nu måste jag göra det. Det är många gånger jag suttit och lett lite igenkännande när jag läst dina inlägg. Ha en fin dag. kram Annika

    Gilla

Kommentera

