#blogg100 Söndagsfunderingar och bloggkoll

Söndagen rinner mot sitt slut och så även en hektisk helg som inleddes med fredagsmys och Tron Legacy med yngsta dottern i fredags medan tonåringen fnittrade med väninna tills lördagen började. En lördag som kom att domineras av PartyLite då jag började som säljare på min egen visning. Så nu drar jag igång med ett extraknäck under jobbsökandet! Och jag får sälja som jag faktiskt tycker är enormt roligt!

Men nu i väntan på Men in Black 3 så blir det lite bloggkoll:)

Äventyrerskan Annelie Pompe

Predikan Jungfru Marie bebådelse 2015

När pusselbitarna faller på plats 

Får brister presenterade – kräver skadestånd på en halv miljon

När mackor blir rostade i helvetet

Söndagstankar: Är det farligt att arbeta mycket?

Brottningsmorsa med bråkig kropp

Jag imponeras av människor som vågar öppna sina innersta rum och dela med sig av mörker och glädje. Det är modigt, jag är inte exakt lika modig.

Många undrar också om jag är kristen eftersom jag ibland delar inlägg från Dagens psalm eller som ovan en predikan. Jag gillar humor, ironi och satir vilket passar in på Dagens psalm. Och jag uppskattar verkligen djupa funderingar och ibland finner jag bra funderingar inom religion speciellt i de fall då funderingarna är livsåskådning inte försäljning av en tro. Själv är jag agnostiker och gillar att ifrågasätta saker, tvista runt och fundera på sätt att tänka. Religion kan verkligen tvistas, avhyvlas, funderas över och diskuteras. Med respekt.

Nu dags för te och soffmys innan en ny vardagsvecka börjar med jobbsök, utbildning och nätverkande. Ha det gott till nästa inlägg:)

 

Kommentera

