#blogg100 Att intervjua besättning innan bordstigning

Fregattan ligger ju där i hamnen, fartygen guppar sakta i vågorna. Jag har inte äntrat ett enda fartyg, spanar dock in deras olika utrustning, sjökort och intervjuar besättning.

Funderar lite på vart jag ska och varför.

Det handlar ju inte om att planera ett liv med växande barn längre utan jag ska börja fundera på vad mitt liv ska innehålla när de flyttar ut. Singelmamma med barn är ju lite tid med mycket planering medan singel med utflugna barn är mycket tid med lite planering. Ett helt annat förhållningssätt alltså.

Till mig själv och mitt liv. Vad ska jag göra med mina dagar?

Lite så funderar jag nu. Planerar en hållbar utveckling och det börjar kännas lite roligt. Spännande. Att äga sin egen tid och fnysa åt måsten. Mina måsten är rätt överstökade och börjar dessutom ge frukt. Mina döttrar visar sig vara mycket väl uppfostrade och kloka, väldigt stolt över mig själv där. Jäkligt bra jobbat!

Så jag intervjuar och granskar. Funderar och ifrågasätter. Planerar och njuter av tid.

Tror jag kommer bli överraskad själv över vilket fartyg jag kommer välja. Men nu sova för imorgon är sista utbildningsdagen. Sötsur känsla för gruppen är härlig, tiden har varit extremt utvecklande och samtidigt vill jag släppa kanten och simma själv.

Kommentera

