#blogg100 Målet för våren 2015

Här är det, mitt bevis men också min motivation inför resten av året.

Skön känsla att få det dokumentet i min hand  så jag nu kan börja min resa mot en ny framtid och en ny utveckling.

Och jag skulle inte varit här om jag inte blivit uppsagd, det är en mycket värdefull insikt.

Diplomerad coach – min nya titel

Nu börjar arbetet med att utveckla och befästa min coachprofil, fortsätta utvecklas som coach.

Jobba mot nästa mål, att bli certifierad coach. ACC. Och det är inte slutmålet utan ännu ett delmål. Den här resan kommer bli lång och lärorik. Jag har lärt mig enormt mycket om mig själv och min egen kompetens som jag ibland ifrågasatte tidigare. Nu vet jag och jag har det dokumenterat när jag tvivlar. Inte bara mitt diplom utan min utveckling under hela utbildningen.

Coaching handlar om vägen framåt, finna nya infallsvinklar och se på ett problem eller frågeställning med nya ögon. Utvecklas snabbare genom insikt, lära sig av erfarenheter och fokusera på det viktiga.

Framåt är enda vägen nu, med bättre packning.

Kommentera

