#blogg100 Bästa CV tipsen finns i Metro!

Vill jag bli lite smartare och få ny inspiration så är Metrojobb första stället jag kollar in!

Deras artikel om Tio vanligaste misstagen när du skriver CV rekommenderas varmt! Alla har gjort åtminstone ett av de misstagen någon gång. Men man lär medans man lever (läs skriver) som det heter.

”Men jag har ju skrivit oräkneliga CVn och ansökningar” tänker du och tycker du är fullärd. Tvärtom hävdar jag, ju mer man lär desto mer inser man hur mycket mer det finns att lära. Fortsätta läsa, få inspiration och dela den. Bästa sättet att få kunskap att växa är nämligen i sällskap.

Samlas över kaffe och studera varandras CV, korrekturläs brev och få lite nya inslag. Gärna från olika branscher för att få lite bredd på din egen profil. Det finns absolut saker du kan plocka in från andra branscher som du inte tänkt på till din egen. Och hur lär man sig bäst nytt om sig själv? Man tittar genom andra glasögon.

Känner jag för att veta lite mer så frågar jag om hur andra skriver eller hanterar sitt CV, det finns alltid nya vinklar att diskutera. Papper är ju rätt ute och tämligen miljövidrigt, jag föredrar online tjänster. Det finns tex CV-online.se som jag kikar lite på, rätt smart tjänst men jag vet inte hur pass mycket arbetsgivare använder tjänsten.

Fler CV-tips? Kommentera gärna och dela med dig:)

 

 

Kommentera

