#blogg100 ”Jag ska skaffa en tågbana hos morfar och mormor så jag får såga i garderoberna”

kläcker Caroline ur sig när hon kollar in Bolibompa. De har en tågbana där.

– Får man såga i garderoberna när man har en tågbana?

– Ja, morfar gjorde det, säger Caroline.

– Sågade han i garderoberna?

– Ja, när han byggde det där rummet då sågade han i väggarna, säger Caroline och nickar med eftertryck.

– Men det är ju ett uterum, han har fortfarande ingen tågbana, svarar jag.

– Nä, han har ett hus.

– Jo. Får man såga hur man vill om man har ett hus?

– Ja, det är ju hans hus.

– Hur hänger det här ihop med tågbanan, han har ju fortfarande ingen tågbana?

– Nä, men jag ska köpa en och ha den hos morfar och mormor, svarar Caroline.

– Jaha ja….

Jag är lite glad att jag bor i lägenhet för alla högtflygande planer hamnar hos morfar och mormor. Poolen, hästarna, kaninen, lekstugan, simbassängen och nu en tågbana. Hittills stannar planerna som önskemål, men ändå:)

Kommentera

