#blogg100 6 generationer är ju lite coolt!

I min släkt har vi 5 generationer i flera omgångar. Gammelmormor Vera som i år fyllt 104 år har fått barnbarnbarnsbarn i flera omgångar:)

Men 6 generationer kommer nog inte hända, men jag håller med om att det är en värdefull gåva i familjer där det sker. Vi är 5 generationer kvinnor i enbart min familj och det är rätt häftigt att min mamma kan träffa sin mormor och mina döttrar har 3 mormödrar att språkas med när vi möts alla samtidigt.

Hur många är förunnade det under en livstid?

(skulle gärna blogga ett längre inlägg men varje aktivitet följs av ”jag måste snyta mig” just nu eftersom jag är dunderförkyld så bloggen återkommer med längre inlägg inom kort:))

 

 

2 reaktioner på ”#blogg100 6 generationer är ju lite coolt!

  1. Coolt Erika, jag har inte haft den lyckan själv mina mor och farföräldrar tog slut när jag var i 2-årsåldern så inget minne av det finns hos mig. Gläds åt att mina barnbarn har en gammelmormor än så länge och min sambo som bonusmormor, farmor, farfar och gammelfarfar. Man får vara glad åt det man har och göra det bästa av det.
    BDV FB gjorde entre i mitt liv augusti förra året efter din kommentar så de e mycke nu. Tack
    Med vänlig hälsning, Erik

    Liked by 1 person

    1. Härlig inställning Erik och trevligt att du skaffat Facebook, det var länge sedan jag fick en kommentar av dig nu. Varmt välkommen tillbaka!:)

      Gilla

Kommentera

