#blogg100 Katastrofens barn

Ikväll hade jag tänkt blogga om något helt annat, men Nepal cirkulerar i tankarna där 2500 människor omkommit, otaliga är saknade eller skadade i deras största katastrof på 80 år. Fruktansvärt.

Jag må vara arbetslös och ha en helt okänd framtid framför mig, men mina döttrar sover mjukt i sina sängar, jag bor bra och har mat i ett hus som står stadigt. I en stad som inte ligger i ruiner. Jag tror jag kommer klara mig bra ändå trots allt. Både jag och mina döttrar, vi är lyckligt lottade trots allt. Men miljoner barn runtom i världen har det inte lika bra som mina döttrar. Den tanken bär jag med mig varje dag och därför fortsätter jag att skriva om Unicefs hjälparbete så ofta jag kan även när jag själv känner att min ekonomi inte tillåter bidrag. Då kan jag åtminstone sprida budskapet och göra vad jag kan för någonting är mer än ingenting.

instagram

Aldrig tidigare har så många stora katastrofer pågått samtidigt som just nu. Vi matas av bilder och nyheter om övergrepp och missförhållanden i Irak, Syrien, Gaza, Centralafrikanska Republiken och Sydsudan. UNICEF är på plats i alla de här länderna och levererar mat, näringstillskott, rent vatten, sockersaltlösning mot uttorkning, tält och mycket mer. Behoven är enorma och pengarna räcker inte till. Allas hjälp behövs för att kunna fortsätta rädda barns liv.

Ge en gåva till UNICEFs katastrofarbete idag!

Kommentera

