#blogg100 Livet med barn

Man har inte tråkigt när man bor med barn. Härom morgonen hittade jag en underlig sak på min dotters pigtittare, trodde hon kletat tuggummi på den.

– Rör inte min klutt! skrek den nyvakna 10-åringen.

– Klutt?

– Ja, klutt. Det är lim från när jag limmade ihop asken och då kom det en massa extra lim som jag rullade ihop till en klutt. säger C som om det vore helt naturligt.

– Jaha ja, svarar jag och blir än en gång förundrad över hur lite som förvånar mig längre. Blir bra på bloggen tänker jag och fotar den såklart.

Och så här är det med barn, de hittar på de mest intressanta och mystiska saker. De slår sig, hittar saker och uppfinner andra saker. Inte en minut kan kallas dötid och däremellan ska man uppfostra och föregå med gott exempel.

Och så allt detta tjat som jag avskyr och försöker undvika fast mina döttrar hävdar att jag tjatar om allt. Min åsikt är snarare att jag tjatar om det som de ska kunna även i sömnen. Resten får de upptäcka som vi andra, Learning by doing:) Ofta mer uppskattat av mig än döttrarna…

Men ibland händer saker. Som när jag skulle hämta C på cello lektionen och upptäcker att hon ställt skorna där de ska vara.
Saker som de får lära sig är att det är helt ok att tömma ut packmaterial från en hel låda PartyLite över huvudet…
…men att det är så lagom jävla roligt att plocka upp efter sig men det var överenskommelsen! LOL:D

 

Kommentera

