#blogg100 Upploppet i Blogg100 är en tung uppförsbacke?

Men måste det vara så? Fantasin tryter liksom energin för många bloggare nu, även för mig men det beror inte på Blogg100 har jag lärt mig utan för att bloggandet funkar så. I perioder så fullkomligen sprutar inspirationen och dagarnas timmar räcker inte för alla ord som vill tillkännage sig. Inlägg efter inlägg rasar fram och bokstäverna dansar utan tjafs till de vackraste av toner.

Men så kommer ju dagarna som är segare än tjära, när orden bara fnyser och vägrar visa sin sanna natur. Envist tjurar de i hörnen utan att bilda den minsta mening. Lösningen kallas reblogging!

Det är inte fel att reblogga, tvärtom. Vi vill ju att fler läser bloggen och att dela andras inlägg skapar samma nytta om inte dubbel nytta eftersom läsare får upptäcka fler bloggar än vår. Det är en form av uppskattning och respekt så reblogga på.

Dela Youtube klipp är inte heller fel eftersom de flesta lockar till skratt och god hälsa. ”En dag utan skratt är en förlorad dag” enligt ett talesätt så dela på. Sprid glädje och njut av lättjan där tanken är god. Det är ok att inte vara så förbaskat pretentiös alla dagar.

Har du fullständig idetorka så varför inte skriva om det? Bekänn färg och sätt frustrationen på pränt. Jag lovar dig att du kommer få många igenkännande nickar runtom i utmaningen och bloggvärlden för att vara frustrerad och utan ideer händer även den mest fullfjädrade bloggaren.

Häng inte läpp, det löser sig. Det är dessutom en utmaning och inte en tävling. Den enda du utmanar är dig själv och den enda vinnaren är du oavsett antal inlägg.

4 reaktioner på ”#blogg100 Upploppet i Blogg100 är en tung uppförsbacke?

  1. Det tillhör bloggandet att det går upp och ner. Jag brukar, när energin och tanken flöda skriva några inlägg på en gång och låta den minst tidsbundna ligga kvar för att kunna lägga ut när det tryter. Likadant gör jag om jag har misstanke om att jag inte hinner/orkar blogga. Då kan det vara bra att ha ett inlägg som är tidsstyrt och läggs ut vid 22-tiden utan att jag behöver stressa. Det går ju alltid att avbryta ett sådant inlägg om man nu vill skriva något…

    Liked by 1 person

Kommentera

