Artikel i Expressen blev det mitt i studierna

Upptakten till det här inlägget är ett äldre inlägg jag publicerade för ett tag sedan om samma fråga. Ett mycket längre inlägg än denna debattartikel. Blev en inspirerande paus i studierna för att skriva om ett ämne som berör mig varmt nämligen samhällsnormer.

Varför blir vi särbehandlade pga vår sociala status? Eller varför behandlar vi kvinnor och män olika i barnfrågan? Eller män olika i föräldrafrågan?

Mycket intressanta ämnen och jag har tagit upp alla genom åren men nu fick jag frågan om jag kunde skriva en artikel om ämnet vilket verkligen är otroligt smickrande!

Så bloggen är inte stängd bara lite fokuserad på psykologistudier och för tillfället hägrar socialpsykologi vilket är mäktigt intressant:)

Och ny layout blev  det även till slut! Men klicka på bilden nu så kommer du till artikeln.

En reaktion på ”Artikel i Expressen blev det mitt i studierna

Kommentera

