Hur hamnade jag i en podcast och gästbloggar hos Singelpodden som nominerats till Svenska podcastpriset 2015?

Ja, det är lite roligt egentligen:) Vad hände?

I somras kändes mitt singelliv mer kravfyllt än lättsamt, då när jag var arbetslös och väntade på att få börja plugga. Tiden kändes lika knapp som ekonomin med allt jag förväntades hinna och göra. Kraven på mig som singel kändes skyhöga! Dejta hit och dejta dit för jag måste träffa någon, jag kunde ju verkligen inte vara ensam mer, måste vara mer aktiv, måste lägga ner mer tid på mig själv och att träffa någon. Mitt fokus låg på framtiden medan omgivningen fokuserade på att jag inte träffat någon, så jag undvek att diskutera saken och började ofta samtal med ”vilken tur jag är singel så jag hinner…” för att slippa försvara det faktum att jag inte engagerade mig i att förändra statusen. Det kändes definitivt inte roligt eftersom jag inte kunde leva upp till förväntningarna.

Så hamnade Singelpodden i mitt instagramflöde och öste humor över singellivet. Dråpliga texter, roliga anekdoter, skojiga bilder, podcasts från andra singlar och hur deras liv såg ut. Jag började se på singellivet ur en annan vinkel och det blev lättsamt och på något sätt harmoniskt. Min avslappnade syn på att vara singel som tidigare försvunnit studsade tillbaka och jag struntar numera helt blankt i ev krav som omgivningen har (ingen ifrågasätter heller mitt fokus när jag pluggar till beteendevetare;)). Helt underbart!

Så när de sökte deltagare till podden i slutet av sommaren s slängde jag iväg en ansökan och förra veckan spelade vi in så idag gick det live! Samtidigt gick jag med på att skriva ett gästinlägg om det här med att vara singelmamma och dejta.

Så in och läs mitt inlägg på en singelblogg som verkligen sätter guldkant på livet som singel och suddar bort alla gråa kanter:)

En reaktion på ”Hur hamnade jag i en podcast och gästbloggar hos Singelpodden som nominerats till Svenska podcastpriset 2015?

Kommentera

