#blogg100 När motivationen störtdyker

Jag är i vanliga fall optimist men när det enbart staplas negativa saker i hög så tappar även jag motivationen. 

Mänsklighet in the flesh. Ingen orkar vara positiv och se livet från den ljusa sidan varenda dag utan minsta positiva händelse. 

Så även jag så just nu är världen mörk, dyster och tämligen utsiktslös. Då blir jag mest trött. Vad är poängen med att ens försöka när det dyker upp nya bekymmer i vartenda hörn? Som att försöka fylla ett hål genom att gräva en ny grop eller tömma vattnet ur ekan med ett såll. 

Och så krånglar datorn ovanpå alla andra negativa saker. Vad finns kvar? Jag blir så trött och fullständigt omotiverad. 

Det blir godnatt som lösning för inget hinner bli bättre just nu. Inlägget sommar tänkt får vila tills imorgon med förhoppningen om att mitt humör som igår var strålande är i synk med tekniken och solen imorgon. 

Kommentera

